10 príkladov ako získavam spätné odkazy a ako to môžte robiť aj vy

board-1097118_1280

Tipov, trikov, návodov a odporúčaní ako získať spätné odkazy ste už určite čítali niekoľko. Dnes vám teda nejdem prezrádzať žiadne nové alebo nezvyčajné techniky. Práve naopak. Rada by som vám ukázala reálné príklady, ako využitím týchto techník spätný odkaz aj získate a konečne uveríte, že to bez platenia ide aj u nás a nie len v Amerike :-)

1. Robím rozhovory a baví ma to

Ak ste tvorcom rozhovoru, vytvoríte si obsah, ktorý priláka kvalitné spätné odkazy. Avšak pozor. Rozhovor musí byť skutočne jedinečný a kvalitný. Nestačí dať dokopy 4 otázky, ktoré nemajú pre čitateľa žiadnu pridanú hodnotu, len preto aby to bol nejaký rozhovor.

Príklad: Môj blog www.nasiexpati.sk je tvorený z 90% len rozhovormi. Ide o kvalitné rozhovory, na ktorých trávim niekoľko hodín. Moje rozhovory priťahujú kvalitné spätné odkazy. Občas sa môže stať, že niektoré stránky majú tendenciu moje rozhovory kopírovať celé, čo samozrejme nemám rada z hľadiska duplicitnosti obsahu. Avšak mám partnerstvá, kedy sa s portálom dohodnem, že môj rozhovor publikuje v skrátenej verzii a odkáže na plnú verziu rozhovoru. Tieto odkazy mi okrem iného prinášajú peknú návštevnosť.

2. Rozhovory zatiaľ neposkytujem, ale vy môžte

Ak máte čo zaujímavé povedať, nechajte sa vyspovedať. Je úplne normálne, že vás v rozhovore predstavia a ešte pred tým ako začnú samotné otázky, tak o vás niečo málo napíšu. Vtedy je príležitosť zmieniť váš osobný blog alebo stránku spoločnosti pre ktorú pracujete.

Príklad: Opäť uvediem ako príklad môj blog s expatmi, kde bežne odkazujem na blogy expatov a cestovateľov. Napríklad v rozhovore s Ľubom, ktorý píše na svojom blogu samsebepan.sk alebo rozhovor s Michel, ktorá bloguje z Bali na blogu theonewhowanders.com.

3. Hľadám príležitosti na kvalitný guestblogging

Stále existuje veľa ľudí, ktorí nevedia guestbloging pre LB správne využívať. Najjednoduchšie je samozrejme napísať guestblog a na konci textu sa uviesť ako autor. Ja sama to tak občas robím. Ale len vo chvíli, ak mi portál nepovolí spätný odkaz priamo v texte. K tejto možnosti sa ale prikláňam až ako k poslednej.

Príklad: Ak chcete vytvoriť skutočne kvalitný guestblog post, vytvorte taký článok, v ktorom si rovno nahráte na obsah vytvorený na vašom blogu. Podobne som to urobila, keď som písala článok pre Janku na travelhack.me. V podstate sme sa už na začiatku dohodli, že napíšem článok, ktorý bude “pozliepaný” z obsahu, ktorý už mám u seba na blogu. A tak vzniklo 11 aktivít, ktoré by ste v Berlíne nemali vynechať a ktoré mi zároveň odkazujú na 2 moje články o Berlíne.

4. Z každej infografiky vyťažím maximum

Na infografiky mám stále strašne zmiešané pocity. Je to už tak povediac “otrepaná” linkbuildingová aktivita. Zároveň to vôbec nie je lacná záležitosť. Vytvoriť kvalitnú infografiku, ktorá zaujme je fakt ťažké a časovo náročné. Na druhej strane však stále verím, že infografika má dlhodobý prínos pre získavanie spätných odkazov.

Príklad: Pre dovolenka.sme.sk sme urobili infografiku, kde sme porovnali exotické krajiny z hľadiska sezóny, počasia, dokladov a cien. Keď sme infografiku publikovali, rozposlali sme ju niekoľkým portálom, pre ktoré by to mohlo byť zaujímavé. Takto sme získali prvé a veľmi dobré odkazy, ktoré by sme inak z týchto portálov nezískali. Výhodou bolo, že sme nemuseli pre každý portál vytvárať jedinečný typ obsahu, ale mali sme jeden obsah, ktorý bolo možné použiť pre všetkých.

5. Ebook neberiem iba ako lead magnet

Ebook je na tom podobne ako infografika. Môže sa zdať, že ide o veľa práce s malým ziskom. Ale nie je to tak. Ebook vám okrem iného bude slúžiť ako lead magnet na získavanie emailov, takže táto práca určite nevyjde nazmar. Keďže ale dnes nechcem rozoberať lead magnety, ale linkbuilding, uvediem rovno príklad, ktorý sa týka tejto témy.

Príklad: Na BezHladoveni.cz sme vytvorili ebook 100+2 tipů na hubnutí bez hladu. Ebook obsahuje skutočne obsiahle tipy a triky ako schudnúť. Každý tip má maximálne jeden odstavec, takže sa zbytočne nerozpisujeme a zachovávame stručnú štruktúru. Pôvodne sme ebook vytvorili ako lead magnet na získavanie emailov. Chceli sme z neho však vyťažiť viac. Ebook sme si dali vytlačiť. Niekoľko kusov sme poslali rôzným blogerkám a portálom, ktoré by mohol ebook zaujímať. Vďaka tomu sme získali niekoľko prirodzených odkazov. Nebola to žiadna veľká pecka typu získania desiatok odkazov. Ale tých niekoľko odkazov, ktoré sme získali boli skutočne prirodzené a kvalitné.

6. Viem ako môžte získať odkaz zo stránky vysokej či strednej školy

Táto linkbuildingová taktita sa podľa mňa ešte veľmi nedostala na naše trhy, každopádne v zahraničí je veľmi rozšírená. Ja som sa o nej dozvedela, keď som začala pracovať pre nemeckú spoločnosť Visual Meta a prišlo mi to ako veľmi dobrý nápad. V zásade ide o to, že keď chcete získať odkazy z webov vysokých a stredných škôl, ktoré sú často jedne z najautoritatívnejších stránok, musíte byť o niečo viac kreatívný.

Príklad: Na Shopalike.cz sme urobili súťaž v ktorej mohol niektorý zo študentov vyhrať až 25 000 Kč. Do súťaže sa mohol zapojiť ktokoľvek z vysokej školy a poslať svoj super kreatívný nápad v podstate na čokoľvek. Pravidla súťaže teda neboli nejak extra komplikované. 25 000 Kč sa môže zdať ako vysoká cena za niekoľko odkazov, ale niektoré firmy si to môžu jednoducho dovoliť. Táto investícia priniesla doslova desiatky nových odkazov z webov vysokých škôl, ktorých autorita vo vyhľadávačoch je proste niekde úplne inde. Okrem iného to nebola iba investícia do odkazov, ale do posilnenia značky medzi mladším publikom a získanie jeho dôvery.

7. Viem ako komentovať a prečo to je dôležité

Ak máte čo povedať alebo sa viete zmysluplne vyjadriť k iným článkom, tak sa k ním vyjadrite. Odkazy z komentárov a diskusií sú často považované za black hat taktiku, ale pokiaľ ich robíte fakt zmysluplne vôbec by som sa im nevyhýbala, pretože sa pripravujete o zaujímavú možnosť zvýšenia návštevnosti.

Ja som sa veľmi do online diskusií nezvykla zapájať. Takisto som nekomentovala takmer žiadne články. Väčšinou som všetko iba čítala. Avšak začala som na tom pracovať, pretože viem, že keď sa zapojím do nejakej diskusie či niekde pridám komentár, podporí to troška aj moje meno. Takisto si uvedomujem, že na tej druhej strane je človek, ktorý si dal s článkom veľa námahy a že ho poteší každý jeden komentár. Preto som začala komentovať a získavať odkazy na svoj web. Aj keď sú často nofollow, vôbec mi to nevadí, lebo mi občas privedú aj nejakú návštevnosť.

Príklad: Ako príklad uvediem článok od Rolanda Vojkovského, ktorý bol fakt dobre spracovaný. Medzi komentáre som pridala aj svoj komentár. Nie len že mám odkaz, z ktorého mi prišlo niekoľko nových ľudí na môj web, ale mám ešte aj nového followera na blogu :-)

8. Teším sa, keď mi niekto pomôže len tak

Pomôžte niekomu len tak. Nikdy neviete, ako sa vám to môže v budúcnosti vrátiť. A ak sa vám to náhodou nevráti, určite samy viete, aké to bolo vo vašich začiatkoch a že každá pomoc sa hodí.

Príklad: Toto sice nie je príklad toho, ako som získala odkaz ja, ale určite stojí za zmienku. Keď som začínala blog www.nasiexpati.sk, ktorý bol fakt len v začiatok a mal minimálné publikum, ozvali sa mi z portálu www.letenkyzababku.sk. Tento portál má momentálne viac ako 70 000 fanúšikov na Facebooku. Jednoducho mi napísali, že si všimli môj blog, páčia sa im moje články a veľmi radi budú niektorý z nich zdieľať na Facebooku. Na oplátku sa potom o nich môžem niekedy zmieniť ja. Vtedy som skoro vyskočila zo stoličky, že si ma niekto všimol a ešte mi chce pomôcť. Celá natešená som sa im musela nejako odplatiť a tak som vďaka tomuto urobila stránku “partnerské stránky”, kde sa stali mojím prvým partnerom a získali tak odkaz za to, že mi zdieľali príspevok, ktorý mi priviedol desiatky nových fanúšikov na moju stránku. Ešte raz ďakujem!

9. Vytváram si profily a rozhadzujem siete

Pamätáte sa ešte na všetky možné katalógy odkazov, vďaka ktorým ste mohli za deň získať aj 100 nových odkazov? Haha, ja ešte áno. Každopádne tieto katalógy sú už dávno zabudnuté a nepoužívateľné. To ale neznamená, že by ste kvalitný odkaz už nemohli týmto spôsobom získať. Existuje veľa “záujmových katalógov” (nazvime to tak), kde sa môžete ako osoba alebo firma zaregistrovať a mať tak vytvorený vlastný profil.

Príklad: Ja som zaregistrovaná ako freelancer na www.freelanceri.sk alebo na www.slovacinacestach.com ako Slovák, ktorý žije v zahraničí. Vo svojom profile mám aj odkaz na svoje stránky.

10. Píšem o zaujímavých ľuďoch

Veľa blogerov alebo aj firiem má na svojich webových stránkách sekciu “média”, “napísali o nás”, alebo čokoľvek podobné. Na tejto stránke si bloger alebo firma umiestni odkazy na príslušné články, rozhovory alebo zmienky v rôznych mediách a na iných stránkach. Je to niečo čo zvyšuje dôveryhodnosť pre zákazníkov. Ale zároveň to dobre funguje aj pre linkbuilding. Túto taktiku doporučuje aj český linkbuilder linki.cz.

Príklad: Ja som takto získala odkaz od známej blogerky Silvie, ktorá má tietž takúto stránku na svojom blogu www.unboxingtraveller.com. So Silviou som urobila rozhovor na a takto som získala odkaz na jej stránke. Po pravde som pôvodne ani nevedela, že Silvia túto podstránku na webe má, takže to nebol môj zámer. Všimla som si to až vo chvíli, keď mi z jej blogu začala chodiť nejaká návštevnosť.

Záver

To je na dnes všetko. Dúfam, že vás niektoré tipy alebo príklady inšpirovali a že vám pomôžu vo vašich linkbuildingových aktivitách. Nezačínajte ich však robiť hneď teraz. Skôr majte pri rôznych spoluprácach a pri nadviazovaní nových partnerstiev oči otvorené.

Určite mi napíšte do komentárov (a získajte odkaz :-)), ktorý tip vás najviac zaujal. Prípadne ak máte svoj konkrétný tip, ako ste získali kvalitný odkaz, rada si ho prečítam.

17 thoughts on “10 príkladov ako získavam spätné odkazy a ako to môžte robiť aj vy

  1. hrki says:

    vacsinu tych tipov som uz poznal, alebo zachytil aj inde. neznamy bol pre mna len ten s tymi sutazami pre studentov (mozno preto sa casto nespomina lebo to moze byt dost nakladne).

    kazdopadne ale nikdy neuskodi osviezit si pamat . ak chce clovek robit linkbuilding naopzaj dobre je to dost vyrazne kreativna cinnost a aj opakovana inspiracia pride vhod :)

    • g.krehelova@gmail.com says:
      g.krehelova@gmail.com

      Je to tak :) Väčšina LB taktík nie je nejakou super novinkou. Skôr ide o to, ako sa to linkbuilderom podarí použiť v praxi. Vďaka za komentár :)

  2. JiříP says:

    Techniku guestbloggingu ještě zatím moc neovládám ani nepoužívám, ale určitě je to škoda. Je to další ze skvělých způsobů, jak získat silné backlinky. Jinak co se týká odkazů z .edu domén například, tak ty je opravdu těžké získat, ale ten nápad se soutěží se mi líbí 😉 Díky za článek a za připomenutí starých dobrých metod.

  3. Odovolenke.sk says:

    Spomínanú infografiku o exotických destináciách sme zverejnili aj na našom portále. Je to veľmi prepracovaná a dizajnovo podarená infografika.
    Inak veľmi dobrý článok ako na získavanie spätných odkazov a samozrejme super je celý tento web. Ďakujem za inšpirácie a rady:)

  4. Janka Bianka says:

    S tými komentármi plne súhlasím, niekedy je to takmer jediná spätná väzba, ktorú človek dostane v takomto online svete. Ne nejaké katalógy stránok si fakt nespomínam, dnes to zastrešuje hlavne konto na facebooku či instagrame.

  5. Adrian says:

    V zahraničí to ešte robia tak že oslovia univerzity s projektom alebo so stážou. A už sa dá spolupracovať s univerzitami ktoré sú v tom rebríčkoch a teda aj DA a PA sú vysoké. Mne sa zatial podarilo získať jeden odkaz z domény Harwardu :)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *