Thajsko seriál (3.diel): Bangkok

Posledné 3 dni našej dovolenky v Thajsku sme sa rozhodli stráviť v Bangkoku. Prvé dni sme strávili v centre Thajska a na juhu, z juhu sme pokračovali do Chiang Mai a nakoniec sme skončili v hlavnom meste.

Keď sme do Bangkoku prileteli hneď v prvý deň, celkom sa nám páčil. Ale to asi preto, že sme väčšinu času strávili v tzv. “down town” časti a nie v turistických oblastiach.

Posledné tri dni v nás však vôbec nezanechali pozitívný dojem. Neľutujem, že sme sa rozhodli Bangkok navštíviť, pretože som chcela hlavné mesto Thajska skutočne zažiť. Ale na druhej strane som fakt rada, že som si ho takto mohla vyškrtnúť zo zoznamu a už sa sem nemusím nikdy vraciať :-) A ak áno, tak jedine na letisko.

Každopádne týmto vás od Bangkoku nechcem hneď na začiatok odradiť. Niektoré miestá totiž skutočne stoja za to.

16. Deň

Celú noc sme cestovali nočným autobusom z Chiang Mai a do Bangkoku sme dorazili asi o 5:30 ráno. Pár hodín sme prečkali v mekáči, kým sme si mohli ísť nájsť nejaké ubytko. S nájdením niečoho normálneho sme mali celkom problém. Nakoniec sme sa rozhodli zobrať normálný hotel, troška ďalej od centra. Nebol vôbec drahý, stál 800 bathov na noc. Nebol to ani žiaden luxus, ale ja som sa proste rozžiarila, keď som uvidela normálný sprchovací kút a hrubý ručník, do ktorého som sa mohla celá zabaliť. Bol to dobrý pocit po všetkých tých guesthousoch.

Tip: Ešte pred tým ako sme sa vybrali do hotela, sme si boli dať raňajky v čínskej štvrti. Na Foursqari sme našli tip na jedno miesto, ktoré bolo veľmi zaujímavé tým, že sme si mohli objednať napríklad opečený toast s kondenzovaným mliekom. Znie to strašne sladko a aj bolo. Ale bolo to aj veľmi dobré a tie kalórie stoja za vyskúšanie. Určite ste nič podobné ešte nejedli. -> On Lok Yun.

Cez deň sme trocha dospávali cestu a neskôr sme sa vybrali pozrieť Grand Palace, čo je asi najhlavnejšia turistická atrakcia v Bangkoku. Posledný vstup do Grand Palace bol ale o 15:30 a to sme bohužiaľ nestihli. Preto sme sa šli pozrieť aspoň na vedľajší chrám Wat Pho. Chrám bol menší, nebolo tam tak veľa turistov a bol skutočne veľmi pekný.

Večer sme si dali prechádzku po Khaon san road, čo je asi najrušnejšia a najživšia ulica v Bangkoku. Khaon san road ma teda nejak zvlášť neosĺnil. Pamätám si iba škaredú, špinavú a hlučnú ulicu, ktorá bola plná turistov.

17. Deň

Keďže sme deň pred tým nestihli Grand Palace, rozhodli sme sa to skúsiť znova. Vyrazili sme ráno. Osobne by som sa na toto miesto už nikdy nevrátila a ani ho nikomu nedoporučujem. V živote som nezažila niečo tak strašne preplnené turistami a hlavne čínskými turistami, ktorí sa zásadne pohybujú len vo veľkých skupinách. Palác bol sám o sebe pekný, ale bola to len väčšia kópia chrámu Wat Pho, ktorý sme už videli deň pred tým.

Po návšteve Grand Palace, sme sa boli ešte prejsť v Čínskej štvrti. Chinatown sa mi veľmi páčil, lebo mal svoje čaro. Úplne som sa musela smiať, čo za blbosti sa tam predávajú, ale bolo to fakt super a “worth to see”.

18. Deň

Ako naschvál, prišli žalúdočné problémy aj na Janyho. Takže si predposledný a posledný deň už veľa jedla neužil a museli sme trocha oddychovať.

Keďže sme už boli zo špiny, tepla a príšerného množstvá ľudí v Bangkoku troška znechutení, snažili sme sa nájsť alternatívu, ktorá by nám posledný deň v Bangkoku trocha spríjemnila.

Všade sme čítali, že v Bangkoku sa oplatí ísť do kina, pretože majú vraj luxusné a veľmi lacné kina. Tak sme si povedali, že prečo nie. Rozhodli sme sa pre nový film o Stevovi Jobsovi. Nemôžem povedať, že kino bol nejaký veľký zážitok, ale lístky boli fakt lacné a ja som si veľmi rada užila trocha kľudu. Akurát myslíte na silnú klímu. Riadne som tam vymrzla.

Po kine sme sa šli pozrieť do Lhumini parku, čo je fakt veľmi pekný park, kde chodievajú Thajci ale aj expati behať a športovať. Vtipné je, že všetci bežali do kolečka v jednom prúde. Vyzeralo to ako na telesnej výchove, ale bolo to úsmevné. Okrem toho bolo v parku hrozne veľa organizovaných cvičení. Vyzeralo to ako kombinácia aerobiku, thai boxu a neviem čoho. Okrem toho všetci skákali na takú ich vtipnú thajskú hudbu. Musím podotknúť, že tých ľudí tam bolo strašne veľa. A to sa mi fakt páčilo. Ak by ste mali na park viac času, tak môžete ísť aj na lodičky.

Z parku sme sa vrátili do hotela po batožinu a vybrali sa na letisko, kde sa naša cesta Thajskom skončila.

Doprava v Bangkoku

Poslednú vec, ktorú by som chcela zmieniť je doprava v Bangkoku.

• Taxíky – sú relatívne lacné, pokiaľ vás taxikár vezme oficiálne na taxameter. Problém je, že taxikáry vás na taxameter nechcú zobrať na malé vzdialenosti, lebo sa im to vôbec neoplatí. Respektíve sa im to niekedy neoplatí ani na dlhšiu vzdialenosť, takže si nastavujú vlastné ceny.
  • Tuktuky – nie je veľmi zvykom jazdiť na tuktuku. Na malé vzidalenosti chcú od vás celkom dosť peňazí a ani nie sú ochotní zjednávať. Na miesto toho aby vás zobrali za nižšiu cenu, tak radšej nikam nepôjdu.

Dostať sa niekde tuktukom alebo taxíkom je celkom šialené. Zápchy v Bangkoku sú úplne obrovitánske, takže tento spôsob dopravy je príliš zdĺhavý. To už sa vám oplatí ísť pešo.

• Metro – asi najrýchlejší a najpohodlnejší spôsob dopravy za relatívne normálnu cenu. Metro ale bohužiaľ veľmi nepremáva do turistických oblastí.
  • Autobus – autobusom to tiež v zápche chvíľu trvá, ale je to super zážitok. Aj keď na prvý pohľad sa tie autobusy môžu zdať na rozpad a bežne v nich neuvidíte turistov, je to sranda sa týmto autobusom zviezť. Zároveň to stojí úplne smiešné peniaze.
  • Loď – preprava loďou má asi tie najväčšie výhody oproti ostatným dopravným prostriedkom. Je hrozne lacná, dostanete sa relatívne rýchlo na rôzne turistické miesta a hlavne to je celkom dobrý zážitok.

Tip: Super detailného sprievodcu Bangkokom pripravila Ivana Grešlíkova na svojom blogu. Ak chcete v Bangkoku stráviť kvalitný čas, určite odporúčam tento článok prečítať.

Ak sa vám ešte chce čítať, tak v poslednej časti tohto seriálu som uviedla niekoľko zaujímavosti z Thajska, ktoré sme postrehli a prišli nám na toľko zaujímavé, že som im venovala celý článok.