Thajsko seriál (1. diel): Centrálná a južná oblasť

Tento článok je pre všetkých, ktorí sa do Thajska chystajú a hľadajú inšpiráciu na trasu, ubytovanie a iné tipy počas cesty. Článok je aj pre tých, ktorí v Thajsku už boli a chcú si porovnať zážitky a cestu. A nakoniec je článok aj pre tých, ktorých vôbec nezaujíma naša trasa a tipy, ale chcú si aspoň pozrieť fotky :-)

1. Deň

Ako to už býva zvykom, prileteli sme do Bangkoku. Prvú noc sme mali “zarezervované ubytko” u kamošky Moniky, ktorá v Bangkoku žije už viac ako rok a pol. Privítala nás vo svojom super bytíku a hneď ako sme sa aklimatizovali, sme si skočili kúpiť do obchodu pivko a vyšli sme na strechu Monikiného conda. Tam nás príjemne prekvapil obrovský bazén a thajské slečny, ktoré si prišli robiť selfíčka na západ slnka :-)

Super tip na jedlo v Bangkoku -> Na večeru nás Monika zobrala do foodcourt Pier 21 v obchoďáku Terminal 21, ktorý je na metre Sukhumvit. Osobne musím povedať, že mi tu thajské jedlo chutilo úplne najviac. Stojí to úplne smiešne peniaze a je to neskutočne chutné. Nabijete si kartu za niekoľko bathov a kartou potom platíte u jednotlivých stánkov. Predrkm, hlavné jedlo, dezert a ovocná šťáva za 120 bathov (3 eurá), to chceš! Keď to nebudete mať ďaleko, určite to vyskúšajte.

2. Deň

Ráno sme sa zobudili, zbalili 2 malé ruksaky a vybrali sa smerom na Victory’s monument, kde sme sa stretli s ďalšími dvoma kamarátmi Tomášom a Paťom, ktorí boli zhodou okolností v Thajsku tiež. Z Victory’s monument sme zobrali minibus za 60 bathov a nechali sa odviezť do mestečka Ayutthaya.

Cesta trvala asi hodinu. Po príchode na stanicu sme sa dali tuktukom odviezť do centra mesta, dali si obed a šli hľadať ubytko. Našli sme si skromnú izbu za 500 bathov aj s raňajkami. Zložili sme veci, natreli sa opaľovacím krémom, požičali bicykle a šli sa povoziť po ruinách starého mesta Ayutthaye.

Prehliadkou mesta sme strávili ani nie dve hodinky, ale boli sme totálne vyšťavení. Bolo nám strašne teplo. Logicky sme dostali super nápad, že si dáme pivo. S chuťou sme ho vypili a ja som sa samozrejme totálne opila. Bicykel som už musela do hotela dotlačiť :-) Tam som rovno odpadla na hodinu a pol do postele.

Ponaučenie: Keď vám je teplo a ste vyčerpaní, určite nie je dobrý nápad dať si uprostred dňa a pri 35 stupňových horúčavach veľké pivo :-)

3. Deň

Vstali sme, zbalili sme sa a vybrali sa smerom na autobus do mesta Kanchanaburi. Z Ayutthaye do Kanchanaburi nechodí veľa priamych spojov. V hoteli vám vedia vybaviť minibus, ktorý ide priamo, ale je drahší a stojí okolo 300 bathov. My sme išli z autobusovej stanice minibusom do jedného mesta, kde sme prestúpili na ďalší normálný autobus. Spolu nás to vyšlo asi na 120 bathov.

V Kanchanaburi sme už mali zarezervované ubytko. Dostali sme super tip na bungalowy Blue Star Guesthous, ktoré jednoznačne odporúčam. Za mňa to bolo najlepšie ubytovanie, ktoré sme v Thajsku mali a len za 650 bathov na noc.

Ja som si poobede oddýchla s knihou v ruke a chlapci sa išli pozrieť do múzea. Večer sme sa boli pozrieť na známy most (Bridge on the River Kwai) a navečerať v malom miestnom podniku, ktorý sme po ceste objavili.

4. Deň

Deň pred tým sme si vybavili výlet na Erawana Falls, ktorý stal so všetkým asi 1200 bathov. Ráno sme vstali a nechali sa odviezť minibusom na vodopády. Erawana Falls má dokopy 7 úrovni vodopádov. V turistických sprievodcoch píšu, že po piatu úroveň je celkom v pohode dôjsť, ale ďalšie dva úrovne sú už náročnejšie. Vôbec to tak nebolo. Bolo to relatívne v pohode až po siedmu úroveň a vodopád na siedmej úrovni fakt stál za to. Vo vodopáde sme sa mali možnosť aj okúpať. Chlapci sa okúpali, ale mňa bohužiaľ odradili thajské rybičky, ktoré sa vám prisajú na nohy, hneď ako vkročíte do vody. Nabudúce sa pôjdem natrénovať niekde do akvária, aby som na ne bola pripravená :-)

Keď sme sa vrátili z vodopádov do hotela, mali sme už rezervovaný minibus, ktorý nás zobral naspäť do Bangkoku. Cestovali sme asi 3 hodiny a stálo nás to 150 bathov.

5. Deň

Do Bangkoku sme sa vracali preto, že sme ďalší deň leteli smerom na juh. Letenka nás vyšla asi 1200 bathov a kupovali sme ju asi 2 dni predom cez spoločnosť Lion Air. Cez noc sme opäť prespali u Moniky a ráno vyrazili na letisko. Do mesta Krabi, sme prileteli okolo obeda. Odtiaľ sme sa rovno presunuli do Ao Nangu.

Ubytko sme si hľadali celkom dlho a v tom teple to nebola žiadna sranda. Hneď potom čo sme sa naobedovali, sme si šli pozrieť miestnu pláž. More síce nebolo azúrové ale mne sa pláž páčila. Na brehu kotvili klasické thajské loďky a keďže sme ostali až do západu slnka, mala som fakt pocit, že konečne vidím na živo všetky tie fotky, ktoré som z Thajska poznala.

Večer sme si dali večeru v super podniku, ktorý našiel Jany na Foursquari a ktorý určite odporúčam. Super jedlo a veľmi príjemné posedenie. Neskôr sme skončili v bare, kde hrala živá hudba a kde sa dalo kúpiť relatívne lacné pivo (vzhľadom k tým cenám aké boli na juhu). Inak v týchto podnikoch si dávajte pozor, pretože zamestnanci sa tvária, že vás chcú zabaviť piškôrkami, ale hru majú tak dobre natrénovanú, že nemáte šancu vyhrať. Potom sa s človekom začnú vsadzovať o drinky a navyšujú mu tak útratu :)

6. Deň

Zbalili sme sa, checkoutli sme sa z hotela a keďže sme mali ešte hodinku čas, zašli sme si na thajskú masáž (200 bathov na hodinu). Hneď potom nás v hoteli vyzdvihol minibus, ktorý nás odviezol do prístavu, odkiaľ sme sa loďou prepravili na Ko Phi Phi a kde sme dorazili niekedy poobede.

Cesta z Ao Nangu na Ko Phi Phi nás vyšla 350 bathov. Na Ko Phi Phi sme nemali zabookované ubytko a mali sme ho aj dosť veľký problém nájsť. Hľadali sme asi najdlhšie zo všetkých miest, kde sme v Thajsku boli. Bohužiaľ sme nenašli izbu lacnejšiu ako 1200 bathov. Nakoniec sme rezignovali a vzali si ju. Na druhý deň sme sa ale mohli v rámci hotela presunúť do lacnejšej izby s ventilátorom na miesto klímy, iba za 700 bathov, čo mi prišlo prijateľné. Ak budete na Ko Phi Phi, tak toto ubytko asi môžem s kľudom doporučiť. Bývali sme v pekných bungalowoch a predovšetkým ďaleko od hlučného centra ostrova. Názov ubytovania je Garden Inn, ale nenašla som možnosť zabookovať si ho online.

Niečo o Ko Phi Phi

Ak by som mala Ko Phi Phi opísať čo najstručnejšie, tak je to jednoducho “párty ostrov”. Tu chodia pravdepodobne všetci tí bohatí a all inclusive turisti. Aspoň na mňa to tak pôsobilo. Bolo to tam totálne premšrtené bielymi ľuďmi, takže Thajca ste tam videli iba ako súčasť nejakého servisu.

Ceny tam boli neskutočne ale neskutočne vysoké. Dokonca vodu, ktorú sme kupovali všade za jednotnú cenu 14 bathov, bola na Ko Phi Phi 2x drahšia.

Tip na super reštauráciu a najlepší Masaman, ktorý sme v Thajsku jedli -> Papaya Restaurant.

7. Deň

Druhý deň na Ko Phi Phi sa išli chalani potápať. Kurz potápania stál okolo 3500 bathov a zahŕňal všetko potrebné, čo na potápanie človek potrebuje. Išlo o kurz pre úplných začiatočníkov, ktorí ešte nemajú na potápanie licenciu. Cena tohto kurzu bola na celom ostrove jednotná, takže ide predovšetkým o to, aby ste si našli sympatický servis. Chalani išli cez Aquanauts Scuba Diving.

Jany vyrazil už o 7:00 ráno a vrátil sa o 13:00 na obed. Bol celý vytešený a vysmiaty. Podľa jeho slov, to bol najlepší zážitok z Thajska.

Poobede sme si ešte vyšľapali na výhliadku, čo je vlastne na Ko Phi Phi jediná možnosť nejakého “turizmu”, ak nepočítam množstvo obchodov, barov a reštaurácii. Na výhliadku sme išli po strmých schodoch asi tak 15 minút. Vybrali sme si ale zlý čas, lebo sme vychytali to najväčšie teplo a hore sme vyšli už spotení a mokrí ako psy. Takže som len dýchala a veľmi som si to neužila. Každopádne to bolo pekné, ale odporúčam ísť skôr na západ slnka, prípadne až po zotmení. Cesta na výhliadku bola aj vysvetlená.

Ďalší tip na dobrú reštauráciu, kde si môžete okrem thajského jedla objednať aj viedenský rezeň -> Anna’s

8. Deň

Ráno sme absolvovali pol dňový výlet na longboate. Ak máte panický strach z vody a vĺn, upozorňujem že to nie je žiadna príjemná plavba na loďke :-) Občas som mala pocit, že sa utopíme a celý čas mi z vĺn zvieralo žalúdok.

Súčasťou výletu bola návšteva Maya Bay, čo je pláž z filmu Pláž s Leonardom DiCapriom. Pláž to bola fakt nádherná. Takéto azúrové more som zažila prvýkrát v živote. Ale celé to kazili turisti a výletné loďky, takže to v podstate bolo bez akejkoľvek atmosféry. Okrem toho od nás chceli 400 bathov len za to, že z loďky vystúpime a pôjdeme sa hodinu poprechádzať po pláži. To sa podľa mňa vôbec neoplatí platiť. My sme na miesto toho vyskočili zo zadnej časti loďky a okúpali sa zadarmo.

Súčasťou výletu bolo ešte krátke šnorchlovanie a plavba medzi krásnými zátokami. Stálo nás to 300 bathov a keď to mám zhodnotiť, tak to bolo asi také dobré, koľko to stálo peňazí.

Po návrate z pol dňového výletu sme sa veľkou loďou odviezli na Ko Lantu. Cesta nás vyšla asi 180 bathov a trvala približne hodinu a pol.

Našli sme si opäť klasické ubytovanie – posteľ, ventilátor a studená sprcha. Prišlo mi trocha drahé, takže po týždni v Thajsku som konečne začala zjednávať aj ubytko.

Večer sme sa boli pozrieť na pláž, navečerali sa a zakončili sme tak tento deň.

9. Deň

Celý deň sme strávili na Ko Lante. Keďže sme vedeli, že tam nie je nič robiť, rozhodli sme sa že je na čase si dať jeden deň čisto oddychový. Takže sme doslova celý deň ležali na pláži, čítali knihy, počúvali podcasty a totálne sa nudili :-) No ale tak jeden taký deň sa vždy hodí. Po jednom dni na pláži sme boli dostatočne oddychnutí a ready na ďalšie dobrodružstvo.

Tip na reštauráciu: Večer sme zašli do super reštaurácie s perfektným sedením s výhľadom na pláž. Príjemná romantika. Určite doporučujem -> Somewhere Else

10. Deň

Na obed sme sa z Ko Lanty presunuli na letisko do Krabi Townu. Poobede nám letelo lietadlo do Chiang Mai. Smer sever. Cesta trvala asi 2 hodiny a letenky sme kúpili za nejakých 1600 bathov.

Poznámka: Ak chcete v Thajsku zažiť sever aj juh, veľmi sa vám neoplatí cestovať inak ako vnútroštatnými letmi. Ušetríte tak veľa času a v konečnom dôsledku aj peňazí.

Večer sme dorazili do Chiang Mai, kde nás prekvapila celkom veľká zima. Bolo okolo 10 stupňov a pri čakaní na taxík sme riadne vymrzli. Mali sme zabookované ubytovanie na 1 noc, pretože to bolo jedno z mála ubytovaní, ktoré ponúkali aj neskorý večerný checkin. V guesthouse bola väčšia zima ako vonku. Cítili sme sa ako v septembri na stanovačke. Nemali sme ani veľa dlhého a teplého oblečenia, takže sme na seba natiahli všetko možné, čo sme mali a celú noc sa túlili :-) Pre mňa to ale bola asi najhoršia noc v celom Thajsku.

2. diel a pokračovanie o tom, ako sa nám páčilo v Chiang Mai, si môžete prečítať tu.