Content marketing

Neviete o čom písať? Mám dve rady.

Na začiatku tohto roka som si dala záväzok. Každý mesiac napíšem jeden nový článok. 

Avšak písať článok len preto, aby bol napísaný, je blbosť. Klientom to neodporúčam. Preto sa vždy sama seba pýtam: „Potrebuje internet ďalší takýto článok?” Ak v kútiku duše tušíte, že odpoveď je „nie”, článok nepíšte. 

V júli som si rozpísala asi tri témy, o ktorých som chcela písať. 

Ani jeden článok mi nakoniec nedával zmysel. Internet ho nepotreboval. 

Hrozilo mi, že prvýkrát po pol roku poruším môj záväzok, s čím som sa vnútorne nevedela zmieriť.  

Preto som v poslednej nádeji začala hľadať inšpiráciu na nové články. Povedala som si, že ak nemám o čom písať, tak napíšem o tom, ako nájsť inšpiráciu na nový článok. Uff.

Mimochodom, článkov na túto tému je už dosť. A v nich požehnane veľa obyčajných nápadov. Napríklad:

  • Urobte si analýzu kľúčových slov a zistíte, čo ľudia vyhľadávajú. 
  • Prejdite si Facebook skupiny a zistíte, čo ľudí zaujíma. 
  • Inšpirujte sa u konkurencie, inšpirujte sa v zahraničí. 
  • Urobte si myšlienkovú mapu. 
  • Prejdite si komentáre na iných článkoch. 
  • Atď, atď. 

Bola by som pokrytec, ak by som ďalší takýto článok napísala aj ja. Internet ho nepotrebuje. 

Ja sama takto články ani nepíšem. Inšpiráciu síce hľadám podobným spôsobom, ale nie deň pred deadlinom publikovania článku. 

Posledné roky som väčšinu svojich článkov na blogu písala viac menej bez toho, aby som aktívne hľadala tému. Stačilo mi používať internet, baviť sa s ľuďmi a pracovať. Problémy, ktoré som riešila pre seba alebo pre klientov, som spísala do článku. 

To bola moja hlavná inšpirácia. Reálny život a reálna práca. Tá, samozrejme, obsahuje aj analýzy kľúčových slov či sledovanie konkurencie. 

Preto bolo pre mňa ťažké priznať si, že tento mesiac nemám vlastne o čom písať. To som akože nič nerobila? Robila. Len niektorým témam dlhšie trvá, kým ich spracujem, kým si k nim pozbieram viac informácii, kým sa mi uložia v hlave. Je to dlhý proces a občas je fajn si povedať, že dnes jednoducho nie je o čom písať. 

Napriek tomu som tento článok napísala. Pretože som tú myšlienku chcela povedať nahlas. 

Aby ste mohli písať blog, musíte mať o čom písať. Musí to vychádzať z toho, čomu sa každý deň venujete. 

Asi som nepotešila mnoho blogerov a firemných blogov, kde v publikačnom pláne svieti, že na blogu musí každý týždeň a niekedy aj každý deň pribudnúť nový článok. 

Čo teda v tomto prípade? Ak ste sa rozhodli písať články, povedzme, každý týždeň a každý týždeň sa trápite a vravíte si, že tento článok vlastne internet už fakt nepotrebuje, asi by ste mali prehodnotiť svoju stratégiu. 

Prečo ste sa v prvom rade rozhodli písať články každý týždeň?

Ja som si napríklad dala mesačný záväzok písania kvôli dvom dôvodom:

  1. Pravidelnosť. Vďaka pravidelnému písaniu si budujem návyk, disciplínu. Vynechať jeden článok by tento návyk úplne zabilo. Ak však nemám o čom písať jeden mesiac, to ešte neznamená, že musím prehodnocovať túto stratégiu. Ak s tým budem mať problém aj ďalšie dva mesiace, budem to už riešiť. 
  2. Klienti. Chcem, aby bol môj blog akousi nástenkou pre klientov, ktorí ku mne prídu a chcú si overiť, že rozumiem tomu, čo robím. Moje články by mali byť toho dôkazom. Klienti však prežijú, ak jeden mesiac článok vynechám. Ak by som však nič nenapísala rok, pravdepodobne by to znížilo moju dôveryhodnosť. 

Takže, kde hľadať inšpiráciu na nové články?

Všade okolo seba. Tým, že robíte reálnu prácu a inšpirujete sa za pochodu (prvá rada). 

Ak inšpiráciu nenachádzate, asi by ste radšej nemali nič písať. Alebo by ste mali prehodnotiť svoju stratégiu frekvencie článkov (druhá rada).

Ak si chcete odo mňa prečítať niečo ďalšie, čo vás možno v budúcnosti inšpiruje, prihláste sa do môjho CopyLetteru. Posielam ho každú poslednú sobotu v mesiaci a nájdete v ňom copy tipy, inšpiratívne texty a vždy niečo zaujímavé zo sveta textu a obsahu. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *